DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Gıda ve İçeceklerin Pazarlanması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 455
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, gıda ve içecek pazarlama karması geliştirme, tüketici satın alma davranışları analizi, menü tasarlama ve yönetimi, fiyatlandırma stratejileri, rekabetçi pazarlama stratejileri ve reklam stratejileri oluşturma gibi başarılı bir gıda ve içecek pazarlama yönetiminin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini tüm yönleri ile analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • gıda ve içecek pazarlamasında pazarlama sürecini tanımlayabilecek
  • müşterileri anlama, bölümlendirme ve hedefleme becerileri gösterebilecek
  • tüketici pazarlarını ve tüketici satın alma davranışlarını karşılaştırabilecek
  • menü planlamasında ve fiyatlandırılmasında gerekli adımları belirleyebilecek
  • yeni gıda ürünleri geliştirmek için inovasyon araçlarını kullanma becerilerini gösterebilecek,
  • rekabetçi stratejiler oluşturma fırsatlarını belirleyebilecek
  • pazarlama iletişimi yönetiminin önemini tartışabilecek
  • müşteri değerini oluşturmak ve elde etmek için reklam stratejilerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste gıda ve içecek pazarlamasına özgün pazarlama yönetimi ve kapsamı tüm yönleri ile anlatılacaktır. Gıda ve içecek pazarlama stratejeleri oluşturma sürecinde gerekli teknik ve beceriler vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar ile pekiştirilecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin İçeriği ve Değerledirme Ölçütlerini Tanıma Gıda ve İçecek Pazarlmasına Giriş National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, chap.1, Introduction to Hospitality and Restaurant Marketing, 2nd edn, (Pearson, 2013) ISBN 978-0132181662
2 Pazarlama Çevresi National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, chap.3, Understanding the Market Environment, 2nd edn, (Pearson, 2013) ISBN 978-0132181662
3 Müşteri Davranışını Anlama National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, chap.3, Understanding Customer Behavior, 2nd edn, (Pearson, 2013) ISBN 978-0132181662
4 Pazar bölümlendirmesi, Hedef Pazar ve Konumlandırma Robert D. Reid, David C. Bojanic, “Hospitality Marketing Management”, chap.4, Market Segmentation and Positioning, 5th edn, (Wiley 2010) ISBN 978-0-470-088-58-6
5 Pazarlama Planının Oluşturulması Robert D. Reid, David C. Bojanic, “Hospitality Marketing Management”, chap.5, Developing a Marketing Plan, 5th edn, (Wiley 2010) ISBN 978-0-470-088-58-6
6 Yenilik Hevesi Robert D. Reid, David C. Bojanic, “Hospitality Marketing Management”, chap.7, Developing New Products and Services, chap.8, Managing Products and Services, 5th edn, (Wiley 2010) ISBN 978-0-470-088-58-6
7 Mutfak Yöneticilerin Menü Analizi ve Planlaması David K. Hayes, Allisha A. Miller, Jack D. Ninemeier, “The Professional Kitchen Manager”, chap.4, Kitchen Managers Plan Their Menus, 1st edn, (Pearson, 2012) ISBN-13: 9780131391741
8 Ara Sınav
9 Menu Fiyatlandırma Stratejileri National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, chap.6, Setting Menu Prices, 2nd edn, (Pearson, 2013) ISBN 978-0132181662
10 Pazarlama İletişimi ve Rekabet Stratejileri Scott McCabe,” Marketing Communications in Tourism and Hospitality”, chap.5, Marketing Communications and Organisational Strategy, 1st edn,(Elsevier Butterworth-Heinemann,2009) ISBN 978-0-7506-8277-0
11 Deneyimi Deneyim Pazarlamasına dönüştürme Craig Hirst, Richard Tresidder, “Marketing in Tourism, Hospitality, Events and Food”, chap.5, Putting the Experiences into Experiences Marketing, 2nd edn. (Goodfellow Publishers Ltd, 2012), ISBN: 978-1-910158-32-6
12 Tutundurma ve Reklam Satış Promosyonları, Tanıtım ve Halkla İlişkiler National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, chap.8, Advertising and Sales, chap.9, Sales Promotions, Publicity and Public Relations 5th edn, (Wiley 2010) ISBN 978-0-470-088-58-6
13 Sosyal Medya Pazarlaması Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Digitalleştirilmesi Roberta Minazzi, “Social Media Marketing in Tourism and Hospitality”, chap.2, The Digitization of Word-of-Mouth, (Springer,2015), ISBN 978-3-319-05181-9
14 Proje Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

National Restaurant Association, “Hospitality and Restaurant Marketing”, 2nd edn, Pearson, ISBN 978-0132181662

Önerilen Okumalar/Materyaller

Robert D. Reid, David C. Bojanic, “Hospitality Marketing Management”,5th edn, Wiley, ISBN 978-0-470-088-58-6

David K. Hayes, Allisha A. Miller, Jack D. Ninemeier, “The Professional Kitchen Manager”, 1st edn, Pearson, ISBN-13: 9780131391741

Scott McCabe,” Marketing Communications in Tourism and Hospitality”, 1st edn,Elsevier Butterworth-Heinemann, ISBN 978-0-7506-8277-0

Craig Hirst, Richard Tresidder, “Marketing in Tourism, Hospitality, Events and Food”, 2nd edn. Goodfellow Publishers Ltd, ISBN: 978-1-910158-32-6

Roberta Minazzi, “Social Media Marketing in Tourism and Hospitality”, Springer,2015, ISBN 978-3-319-05181-9

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
3
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
21
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest